2011
yılında, Tim Gill’in Sowing the Seeds raporunun lansmanında bir grup eğitimci
ve çevreci, özellikle okulların çocukların açık havaya çıkmasını engelleyen
sorunları nasıl ele alabileceğini tartıştı. Çözümleri, Boş Sınıf Günü adını
verdikleri yeni bir kampanyaydı.
2012
yılında İngiltere, Londra’da bir avuç okul kampanyaya dahil oldu. 2015 yılına
gelindiğinde, 15 ülkeden 600’den fazla okul kampanyaya dahil olmuştu. Kampanya
büyüdükçe, onu yürüten gönüllüler özel bir yatırım ihtiyacının farkına
vardılar. Bu nedenle, 2016’da Semble (önceki adıyla Project Dirt), hareketi
büyütmek ve küresel hale getirmek için Unilever’in Dirt is Good – Kirlenmek
Güzeldir ekibiyle iş birliği yaptı.
Dünyanın
dört bir yanındaki eğitimciler, oyun uzmanları ve STK’larla yapılan
görüşmelerin ardından küresel kampanya, Okul Dışarıda Günü oldu. Dünya çapında
110’dan fazla ülkenin yer aldığı Okul Dışarıda Günü ağının yanı sıra, şu anda
13 ülkede yürütülen özel kampanyalar var!
Biz de
sınıfımızla bu etkinliğe katıldık. Doğayı gözlemledik. Yaprak topladık ve
etkinliğimizi yaptık.
Yorumlar
Yorum Gönder